Kanzas-Siti. Birinchi qism.

2016-yilda Super Dispatch kompaniyasi Techstars startap akseleratoriga qabul qilinishi tufayli qishning oxiridan iyun oʻrtasigacha (bir oylik tanaffus bilan) Kanzas-Siti shahrida boʻldim. Men uchun birinchi chet elga sayohat va taassurotlarim juda koʻp boʻlgani uchun, sayohat haqidagi hikoyam ikki qismga boʻlingan. Quyida birinchi qismi bilan boʻlishaman.

★★★

Aeroportdan chiqishda kirakashlar kutib olmaydi.
1

Aeroportga kirish va chiqishda panjara, politsiya va h.k.lar yoʻq. Eshikdan chiqishingiz bilan tratuar va yoʻl. Taksiga oʻtirish uchun eshikdan 3-4 qadam yurish kifoya:
1

Shahar toza. Xuddi hamma narsa tartib bilan qilingandek.
1

Fonarlar simsiz. Baʼzi kommunikatsiya kabellari yer tagidan oʻtgan.
1

Shahardagi arxitektura har xil. Zamonaviy qurilayotgan binolar ham, 19-asrda qurilgan klassik usuldagilari ham uchraydi.
1

Baʼzida ensiz, baland binolar uchraydi:
1

1

Gʻisht bilan qurilgan binolar koʻp.
1

Binolarning birinchi qavatida kafe, restoran va magazinlar joylashgan.
1
1

Kauffman markazi.
1

Baland ustunlar.
1

Simsiz simyogʻochlar. Chap tarafdagi baland panjara mashinalar katta shohkoʻchadan (highway) himoya uchun.
1

Agar tezroq shaharni kesib chiqish lozim boʻlsa, shu shohkoʻchalar yordam beradi (svetofor va chorrahalar kam).
1

Piyodalar oʻtishi mumkin boʻlgan yoʻllar nisbatan tor.
1

Shahar markazida esa bir tomonga bitta mashina yuradi xolos.
1

Tramvay ishga tushirilyapti:
1

Katta maydonlar shunchaki boʻsh yotishi mumkin.
1

Bino qurilishida maxsus liftlar ishlatiladi.
1

Va binoning ichida changli ishlar qilinayotganda bino tashqarisi maxsus material bilan yopiladi. Chang, kir va shovqin shaharga tarqalmaydi.
1

Stop.
1

Piyodalar oʻtish yoʻlakchasiga uchun alohida material ishlangan. Mashinalaram, piyodalar ham sezadi.
1

Gidrantlar yaqqol tratuardan chiqarilgan, shaharning koʻp joyida uchraydi.
1

Tratuarlar alohida materialdan qilingan — asfalt emas. Daraxtlar tagidagi yer panjara bilan yopilgan.
1

Yer izolyatsiya qilinishi tuproq loy yoki chang boʻlib shaharga tarqamasligi uchun qilingan.
1

Baʼzi joylarda esa daraxt tagi shundoq tratuar bilan yopilgan, lekin alohida markirovka bilan ajratilgan: kelajakda almashtirish yoki olib tashlash uchun qulay (daraxt kattarib ketsa).
1

Odamlar yoʻlni kesib oʻtishi mumkin boʻlgan joylarda temir ishlatilgan. Taktil (тактильный, tactile) boʻlgani ham vizual, ham ustida yurganda sezishga (yana koʻzi ojizlargayam) yordam beradi.
1

Koʻpriklarning ustidagi tratuarlar keng.
1

Kalta va tor koʻchalar. Bularning nomi ham yoʻq. Bunaqa koʻchalar, asosan, maxsus transportlar tomonidan foydalaniladi.
1

Bir tomonli yoʻnalish. Svetofor chirogʻi diagonal boʻlaklarga boʻlingan.
1

Katta urnalar alohida boʻlaklarga boʻlingan: axlat, alyuminiy, plastik.
1

UPS pochta qutisi.
1

Parkovka.
1

Kassa.
1

Avtobus bekati.
1

Bekatda avtobus marshruti kichik xaridata koʻrsatilgan.
1

Baʼzida marshrut xaritasiz:
1

Urna va oʻtirgʻichlar.
1

Yozuvlar binolarning devoriga yozilgan.
1

Katta qilib yozilgan.
1

★★★

Safar davomida erinmasdan yordam bergan Otabek Halilovga katta minnatdorchiligimni bildiraman.

Telegram
Odnoklassniki